Aktywne Czytanie współpraca

Nazywam się Anna Jankowska. Jestem pedagożką, autorką książek dla dzieci i rodziców. Tworzę blogi: Tylko dla Mam >> Aktywne Czytanie >>

Aktywne Czytanie

Piszę opinie, recenzje, tworze zestawienia książek, artykuły na temat literatury dziecięcej, przygotowuję wywiady z autorami i podcast Aktywne Czytanie.

Oba blogi żyją własnym życiem, jednak (co widać w treści) wspierają się nawzajem. W recenzjach książkowych często polecam artykuły pedagogiczne i odwrotnie. Na blogu Tylko dla Mam podpowiadam, jaka wartościowa książka dla dzieci może wesprzeć rodzica w konkretnym temacie. Polecam tam również książki dla dorosłych. 

Społeczność

Wybrane współprace promowane są w mediach społecznościowych:

Zanim rozpoczniemy współpracę

Zależy mi na tworzeniu spójnej marki, godnej zaufania, dlatego podejmuję współpracę wyłącznie po wcześniejszym zapoznaniu się z książką i polecam tylko wybrane książki, wpisujące się w moje standardy.

To oczywiście zawsze indywidualna opinia, kompletnie się nie przejmuj, jeśli Twoja książka mi się nie spodoba, bo świat może mieć zupełnie inne zdanie na jej temat, a ja nie jestem żadną wyrocznią. Serio, rób swoje, działaj dalej i nie daj sobie wmówić, że opinia jednej osoby Cię zatrzyma!

Przed podjęciem decyzji o współpracy, zawsze proszę o przesłanie książki (mieszkam w UK) lub choćby wglądu w jej elektroniczną wersję. Nie zwracam nadesłanych produktów, nawet jeśli nie podejmiemy współpracy i nie dopisuję na prośby o opinię czy poprawki do materiałów elektronicznych, których nie zamawiałam. 

Staram się dopasować współpracę do indywidualnych potrzeb każdego zainteresowanego. W związku z trudniejszym czasem (pandemią) zmieniłam niektóre propozycje na bardziej przyjazne przy pracy na odległość. 

Jeśli chcesz pokazać na blogu lub w grupie Aktywne Czytanie coś, na czym zarabiasz, nie pytaj mnie, proszę, czy ja się zgadzam reklamować to, promować i wspierać Twoją sprzedaż za darmo. Nie zgadzam się, bo tak jak Ty (i chyba każdy), oczekuję wynagrodzenia za swoją pracę zawodową.

Barter (jeszcze przez jakiś czas) wchodzi w grę tylko na IG @ksiazki_AktywneCzytanie >>

Minirecenzja w grupie Aktywne Czytanie

Przedstawiciel wydawnictwa/autor przygotowuje treść minirecenzji z krótkim opisem książki i kilka (max. 6) zdjęć ze środka wraz z grafiką.

Post wstawia administrator grupy Aktywne Czytanie (Anna Jankowska), po uzgodnieniu terminu z wydawnictwem/autorem.

Taka recenzja jest podpięta w dziale „Ogłoszenia” w grupie przez 3 dni. W ten sposób nie ginie w natłoku komentarzy, jest widoczne dla każdego.

Koszt współpracy wynosi 1 grosz razy liczba uczestników w grupie Aktywne Czytanie.

Sprawdź aktualną liczbę osób w grupie Aktywne Czytanie – książki dla dzieci >>

 

Komu ten rodzaj współpracy przyda się najbardziej?

  • Najlepiej sprawdza się, gdy dane wydawnictwo jest już znane na rynku (i w grupie), przedstawia swoje nowości wydawnicze, nie musi budować od początku marki w świadomości odbiorców.
  • Gdy wydawnictwo jest (choć trochę) znane, ale niekoniecznie ma przeznaczone spore fundusze na reklamę.
PROMOCJA Recenzja opisowa – możliwa wysyłka do Polski

Opinia „okiem pedagoga” o książce + zdjecia, aktywny link do wydawnictwa lub Ceneo (do ustalenia).

Przykładowa recenzja opisowa: Śnieżna siostra >>

Koszt współpracy wynosi 1 grosz razy liczba uczestników w grupie Aktywne Czytanie, gdzie książka będzie promowana w dziale „ogłoszenia” przez 3 dni. W cenę wliczone jest pokazanie produktu na FB Tylko dla Mam, Instaramie, w  grupie Aktywne Czytanie na FB (w różnych odstępach czasowych).

Sprawdź aktualną liczbę osób w grupie Aktywne Czytanie – książki dla dzieci >>

*Od maja 2020 możliwa jest współpraca z wysyłką książek na adres w Polsce. 

Kiedy ten rodzaj współpracy sprawdza się najlepiej?

  • Gdy chcemy, by produkt na dłużej zagościł w sieci, będzie się pozycjonował na blogu i będzie polecany w grupie, jako link do recenzji przy konkretnych tematach.
  • Osobom, którym zależy na szerszym przedstawieniu walorów książki, nie tylko zdjęciu i krótkim opisie.
NOWOŚĆ! Promocja całoroczna

Oferta dla wydawców, którzy chcą położyć nacisk na promocję 1-3 tytułów przez dłuższy czas, zamiast ciągłego pościgu za nowościami. Nowości zazwyczaj są widoczne w mediach społecznościowych tydzień i znikają, choć nakłady nie są wyczerpane.

  • 10 postów na temat jednej książki/serii/pakietu trzech różnych książek w ciągu 12 miesięcy od dnia premiery (zdjęcia, krótkie filmiki, rozdania, ciekawostki, mogą być akcje rabatowe związane z danym tytułem itd.).
  • Każdy post przypięty w ogłoszeniach przez 3 dni.
  • Recenzja opisowa książki na blogu Aktywne Czytanie (ze zdjęciami).
  • Dodanie książki/pakietu do większego zestawienia na blogu Aktywne Czytanie. Przykładowe zestawienie: TOP 30 książek dla dzieci w wieku 2-4 lata >>
  • Jeśli nakład danego tytułu skończy się szybciej niż w ciągu roku od premiery, można wykorzystać pozostałe posty na promocje kolejnej książki.

Koszt współpracy wynosi 5 groszy razy liczba uczestników w grupie Aktywne Czytanie, gdzie książka będzie promowana w dziale „ogłoszenia” przez 3 dni. W cenę wliczone jest pokazanie produktu na Instagramie @ksiazki_aktywneczytanie (co najmniej 3 razy w ciągu 10-miesięcy).

Sprawdź aktualną liczbę osób w grupie Aktywne Czytanie – książki dla dzieci >>

Kiedy ten rodzaj współpracy sprawdza się najlepiej?

  • Gdy chcemy zapoznać szerszą publiczność z konkretnym tytułem/serią/pakietem i promować go dłużej niż jednorazowa reklama.
  • Wprowadzając na rynek nową książką (mniej znane lub całkiem nowe wydawnictwa).
  • Osobom, którym zależy na szerszym przedstawieniu walorów książki, nie tylko jednorazowym zdjęciu i krótkim opisie.
  • Wydawcom, którzy chcą poznać feedback ze strony czytelników, bo w ciągu roku książka na pewno dotrze do sporej rzeszy odbiorców.

UWAGA! Liczba pakietów zaplanowany na dany rok współpracy jest ograniczona. 

Samodzielna promocja książki/księgarni w grupie

Samodzielna promocja książki/księgarni w grupie Aktywne Czytanie na FB

W związku z ogromnym zainteresowaniem promocją książek w grupie Aktywne Czytanie (zwłaszcza przez autorów wydających w self-publishingu, zbiórek na wydanie książki itp.), jest możliwość przygotowania reklamy samodzielnie. Taką możliwość mają również wydawnictwa i księgarnie online oraz autorzy, których książek nie zdecydowałam się pokazać u siebie na blogu, a chcą je przedstawić szerszej publiczności.

  • Autor/reklamodawca tworzy samodzielnie trzy różne posty, informujące o książce/produkcie/usłudze.
  • Każdy post powinien zawierać informację, że został uzgodniony z administratorem grupy.
  • Przed publikacją zatwierdzam mailowo treść postu oraz ustalamy dogodne terminy publikacji.
  • Za każdym razem powinny być to nieco inne posty np. raz krótka recenzja, za drugim razem informacja o rozdaniu książkowym (nie robi się rozdania bezpośrednio w grupie tylko np. na swoim fafpejdżu/Instagramie itd.) lub krótki film.
  • Posty powinny się ukazywać w kilkudniowych odstępach czasowych, jednak cała współpraca zamyka się w ciągu 30 dni od momentu ukazania się pierwszego postu z reklamą.

Koszt współpracy wynosi 2 grosze razy liczba uczestników w grupie Aktywne Czytanie, gdzie książka będzie promowana w dziale „ogłoszenia” przez 3 dni.

Sprawdź aktualną liczbę osób w grupie Aktywne Czytanie – książki dla dzieci >>

UWAGA! W związku z kilkoma przykrymi sytuacjami, w tym wypadku fakturę za współpracę wystawiam przed ukazaniem się pierwszego postu reklamowego w grupie.

 

Komu ten rodzaj współpracy przyda się najbardziej?

  • Wszystkim, którzy chcą więcej niż jednorazowo przypomnieć o książce/sklepie np. w związku z planowaną przedsprzedażą.
  • Nowym i mniejszym wydawnictwom/autorom potrzebującym miejsca, w którym zaczną budować rozpoznawalną markę.
  • Wydawcom, którzy zaplanowali promocję rozłożoną w czasie lub chcą pokazać książkę na kilka sposobó np. filmik, zdjęcia, promocja rabatowa. 
Rabat w grupie Aktywne Czytanie

Wydawnictwo, autor, księgarnia mogą przygotować promocyjny kod rabatowy przygotowany specjalnie dla uczestników grupy Aktywne Czytanie np. z okazji premiery nowego tytułu, wyprzedaży końcówek nakładów itp.

W tym wypadku post zawiera informację o kodzie, czas trwania promocji oraz zdjęcie z książką/książkami. Może też zawierać krótką recenzję.

Post przypięty jest w dziale „Ogłoszenia” przez 3 dni, co sprawia, że jest widoczny dla każdego, nie ginie wśród innych postów, informuję o nim na Instagramie Ksiazki_AktywneCzytanie.

Koszt współpracy wynosi 1 grosz razy liczba uczestników w grupie Aktywne Czytanie.

Sprawdź aktualną liczbę osób w grupie Aktywne Czytanie – książki dla dzieci >>

 

Kiedy ten rodzaj współpracy sprawdza się najlepiej?

  • Gdy wydawca lub księgarnia on-line, chce w krótkim czasie zainteresować czytelników zakupem np. obniżając cenę na jedna wybraną książkę, kilka książek, serię itp. 
  • Wydawcom/autorom wchodzącym na rynek z nowym tytułem, przez zachęcenie do zakupu w konkretnym czasie. 
Rozdanie w grupie Aktywne Czytanie

Rozdanie książkowe odbywa się w ustalonym wcześniej terminie.

Zleceniodawca przygotowuje krótką informację o książkach (mini recenzja), jakie można zdobyć w rozdaniu i pytanie angażujące do udziału w zabawie. Dostarcza też na adres blog@aktywneczytanie.pl zdjęcia książek (max. 4).

Post z rozdaniem wstawia administrator grupy. Taki post zawiera informacje o tym, kto jest fundatorem.

Rozdanie podpięte jest w dziale „Ogłoszenia” w grupie na czas jego trwania. W ten sposób nie ginie w natłoku komentarzy.

Ilość nagród do indywidualnego ustalenia. Wysyłka po stronie wydawcy.

Rozdania w grupie trwają nie dłużej niż 4 dni.

Koszt współpracy wynosi 1 grosz razy liczba uczestników w grupie Aktywne Czytanie, gdzie książka będzie promowana w dziale „ogłoszenia” przez 3 dni.

Sprawdź aktualną liczbę osób w grupie Aktywne Czytanie – książki dla dzieci >>

 

Kiedy ten rodzaj współpracy sprawdza się najlepiej?

  • Gdy produkt jest już trochę znany (dłużej na rynku), chcemy o nim przypomnieć, bo wiemy, że cieszy się dobrymi opiniami czytelników.
  • Po zakończeniu promocji np. przedsprzedaży czy akcji rabatowej, dla podtrzymania zainteresowania i zachęcenia do działania tych, którzy nie zdążyli/nie mogli kupić w promocji.
  • Gdy chcemy zwiększyć liczbę obserwatorów na FB, bo w warunkach rozdania można wpisać np. obserwację profilu na FB. 
Recenzja/opinia filmowa

Opinia „okiem pedagoga” o książce + recenzja filmowa + zdjecia oraz aktywny link do wydawnictwa lub Ceneo (do ustalenia).

Przykładowa recenzja filmowa: Ratujmy zwierzęta >>

Koszt współpracy wynosi 2 grosze razy liczba uczestników w grupie Aktywne Czytanie, gdzie książka będzie promowana w dziale „ogłoszenia” przez 3 dni.

W cenę wliczone jest pokazanie produktu na FB Tylko dla Mam, Instaramie Aktywne Czytanie, w  grupie Aktywne Czytanie na FB (w różnych odstępach czasowych).

Zamawiający otrzymuje zgodę na wykorzystanie nagrania w celach promocyjnych. Film z napisami. 

Sprawdź aktualną liczbę osób w grupie Aktywne Czytanie – książki dla dzieci >>

Kiedy ten rodzaj współpracy sprawdza się najlepiej?

  • Gdy książka, którą chcemy pokazać ma: duży format, piękne ilustracje, ciekawy układ np. okienka, rozkładówki, przesuwanki itd. 
  • Gdy treść książki nie jest oczywista, warto o niej opowiedzieć nieco więcej i wyjaśnić, komu może się podobać i dlaczego.
  • Gdy temat dotyczy problemów życiowych, wychowawczych, bo wtedy opowiadam o niej również pod kątem pedagogicznym. 
Live w grupie Aktywne Czytanie na FB

Live w grupie Aktywne Czytanie na FB.

Podczas takiego spotkania pokazuję książki jednego wydawnictwa i opowiadam o nich. Max. 5 książek podczas jednego wejścia.

Koszt współpracy wynosi 3 grosze razy liczba uczestników w grupie Aktywne Czytanie, gdzie zapisany film będzie promowany w dziale „ogłoszenia” przez 3 dni. W cenę wliczone jest pokazanie produktu na FB Tylko dla Mam, Instaramie Aktywne Czytanie.

Film zostanie też opublikowany na YT (jako powtórka nagrania z napisami) i na blogu AktywneCzytanie.pl, wraz ze zdjęciami książek.

Jak wygląda taki live? Przykładowa współpraca: Książki wydawnictwa BIS >>

Sprawdź aktualną liczbę osób w grupie Aktywne Czytanie – książki dla dzieci >>

Kiedy ten rodzaj współpracy sprawdza się najlepiej?

  • Gdy chcemy pokazać jednorazowo większą ilość książek.
  • Gdy komuś zależy na komentarzu pedagoga.
  • Wejścia na żywo mają największe zasięgi i cieszą się największym zainteresowaniem uczestników grupy, robię je sporadycznie, tylko na wyjątkowe okazje.
Zestawienie książek na blogu

 To wpis na blogu AktywneCzytanie.pl, w którym pokazuję zdjęcia książek jednego wydawnictwa np. tematycznie lub w danej kategorii wiekowej.

Max. 10 książek w jednym zestawieniu.

Koszt współpracy wynosi 2 grosze razy liczba uczestników w grupie Aktywne Czytanie. Post z książkami będzie promowany w dziale „ogłoszenia” przez 3 dni. W cenę wliczone jest pokazanie go na FB Tylko dla Mam, Instagramie Aktywne Czytanie.

Przykładowa współpraca: 9 przygodowych książek, od których dzieci się nie oderwą >>

Sprawdź aktualną liczbę osób w grupie Aktywne Czytanie – książki dla dzieci >>

Kiedy ten rodzaj współpracy sprawdza się najlepiej?

  • Gdy chcemy pokazać jednorazowo większą ilość książek.
  • Gdy komuś zależy zebraniu w jednym miejscu wielu książek w danej kategorii.
  • Jeśli chce promować wiele książek do wyboru, gdy ktoś w grupie Aktywne Czytanie pyta np. o polecenie czegoś dla danej kategorii wiekowej.
  • Gdy zależy nam na pozycjonowaniu zestawienia w sieci, bo zostaje na blogu i widać je przy wpisywaniu w wyszukiwarkach internetowych.
Patronat medialny

Obejmując produkt patronatem, zobowiązuję się do następujących działań:

  • Udostępnienie logo „Aktywne Czytanie” na okładkę.
  • Napisanie krótkiej notatki na okładkę produktu (jeśli jest taka potrzeba).
  • Informacja w mediach społecznościowych o zbliżającej się premierze produktu lub po prostu o produkcie.
  • Przygotowanie recenzji filmowej (z napisami), zdjęć i obszernej recenzji produktu promowanej w mediach społecznościowych.
  • Udostępnienie filmu na YouTube >> do indywidualnych działań promocyjnych na czas nieokreślony.
  • Pokazywanie produktu na Instagramie Ksiazki_AktywneCzytanie >>, z informacją o patronacie (min. 2 razy na zdjęciach i w relacjach, ale zazwyczaj jest takich relacji o wiele więcej).
  • Przygotowanie odcinka podcastu Aktywne Czytanie, na temat produktu i promocja w mediach społecznościowych (może to być też przeczytany fragment książki).
  • Umieszczenie produktu w szerszym zestawieniu tematycznym np. książki na temat przyjaźni na blogu TylkoDlaMam.pl lub AktywneCzytanie.pl.
  • Polecenie książki w tematycznym artykule pedagogicznym na blogu TylkoDlaMam.pl
  • Mailing z informacją o produkcie w newsletterze >>
  • Polecanie produktu w grupie Aktywne Czytanie na FB (jeśli to książka dla dzieci).
  • Przygotowanie zdjęcia głównego w grupie Aktywne Czytanie, z informacją o produkcie i patronacie. Zdjęcie widoczne jest przez wybrany weekend w ustalonym terminie.

Koszt współpracy wynosi 4 grosze razy liczba uczestników w grupie Aktywne Czytanie.

BARTER Instagram @ksiazki_AktywneCzytanie

Jeśli ktoś ma ochotę przesłać nowości dla dzieci, gry, puzzle, książki dla rodziców lub zestawy edukacyjne, chętnie pokażę (o ile to będzie wartościowe) na Instagramie. To moje „aktywne czytanie od kuchni”, połączone z wychowawczo-ekologiczną „zajawką”. 

W tym wypadku nie ustalam żadnego terminu, opcji reklamy ani planu promocji. Pokazuję jako osobny wpis (zdjęcie), w zestawieniach z innymi książkami, różnymi tematami lub jako element uzupełniający artykuły pedagogiczne/zestawienia książek/zabawek. Część z tych opisów na IG znajdzie się też na blogach: Aktywne Czytanie lub Tylko dla Mam.

Przykładowe działania: 

Jeśli chodzi o barter książkowy, proszę o przesłanie 2 egzemplarzy jednego tytułu. Chcę mieć możliwość ogranizowania rozdań na własną rękę, jeśli będzie ku temu czas i okazja (stąd prośba o 2 egz.).

Oferta barterowa ważna do grudnia 2020.

Książki dla rodziców i zestawy edukacyjne

Od czasu do czasu będę pokazywać w grupie Aktywne Czytanie na FB książki dla rodziców i zestawy edukacyjne dla dzieci. 

Przedstawiciel wydawnictwa/autor przygotowuje treść opinii o produkcie z krótkim opisem i zdjęciami (max. 6) lub grafiką. Taka minirecenzja (ze zdjęciami) może też zostać przygotowana przeze mnie – po zapoznaniu się z książką/zestawem edukacyjnym. 

Post wstawia administrator grupy Aktywne Czytanie (Anna Jankowska), po uzgodnieniu terminu z wydawnictwem/autorem.

Minirecenzja jest podpięta w dziale „Ogłoszenia” w grupie przez 2 dni. W ten sposób nie ginie w natłoku komentarzy, jest widoczne dla każdego.

Koszt współpracy wynosi 1 grosz razy liczba uczestników w grupie Aktywne Czytanie. Sprawdź aktualną liczbę osób w grupie Aktywne Czytanie – książki dla dzieci >>

Badanie rynku

Badanie rynku książek dla dzieci

Krótkie badanie rynku przeprowadzone w grupie Aktywne Czytanie na FB, np. ankieta/zapytanie ofertowe itp.

  • W tym wypadku jest to post moderowany, wstawiany przez administratora grupy (wielu osobom zależy na anonimowości podczas badania opinii).
  • Treść ankiety/ogłoszenia/informacji wcześniej ustalana jest między mną a zamawiającym.
  • Post z badaniem przypięty jest w dziale „ogłoszenia” w grupie przez 7 dni, co oznacza, że jest dla wszystkich wchodzących do grupy.
  • O takim badaniu informuję też na IG ksiazki_aktywneczytanie >>

Koszt współpracy wynosi 4 grosze razy liczba uczestników w grupie Aktywne Czytanie.

Sprawdź aktualną liczbę osób w grupie Aktywne Czytanie – książki dla dzieci >>

Forma rozliczenia

Mieszkam i prowadzę firmę w Anglii, w związku z tym za publikacje na blogu, jako firma zagraniczna, wystawiam faktury z odwrotnym obciążeniem VAT.

Szczegółowy opis tego rodzaju rozliczeń znajduje się na dole strony Współpraca. Jak działa odwrotne obciążenie VAT >>