Aktywne Czytanie współpraca

)Nazywam się Anna Jankowska. Jestem pedagożką, autorką książek dla dzieci i rodziców. Tworzę blogi: Tylko dla Mam >> Aktywne Czytanie >>

Aktywne Czytanie

Piszę opinie, recenzje, tworze zestawienia książek, artykuły na temat literatury dziecięcej, przygotowuję wywiady z autorami i podcast Aktywne Czytanie.

Oba blogi żyją własnym życiem, jednak (co widać w treści) wspierają się nawzajem. W recenzjach książkowych często polecam artykuły pedagogiczne i odwrotnie. Na blogu Tylko dla Mam podpowiadam, jaka wartościowa książka dla dzieci może wesprzeć rodzica w konkretnym temacie.

Społeczność

Wybrane współprace promowane są w mediach społecznościowych:

Zanim rozpoczniemy współpracę

Zależy mi na tworzeniu spójnej marki, godnej zaufania, dlatego podejmuję współpracę wyłącznie po wcześniejszym zapoznaniu się z książką i polecam tylko wybrane książki dla dzieci, wpisujące się w moje standardy.

To oczywiście zawsze indywidualna opinia, kompletnie się nie przejmuj, jeśli Twoja książka mi się nie spodoba, bo świat może mieć zupełnie inne zdanie na jej temat, a ja nie jestem żadną wyrocznią. Serio, rób swoje, działaj dalej i nie daj sobie wmówić, że opinia jednej osoby Cię zatrzyma!

Przed podjęciem decyzji o współpracy, zawsze proszę o przesłanie książki (mieszkam w UK) lub choćby wglądu w jej elektroniczną wersję. Nie zwracam nadesłanych produktów, nawet jeśli nie podejmiemy współpracy i nie dopisuję na prośby o opinię czy poprawki do materiałów elektronicznych, których nie zamawiałam. 

Staram się dopasować współpracę do indywidualnych potrzeb każdego zainteresowanego. W związku z trudniejszym czasem (pandemią) zmieniłam niektóre propozycje na bardziej przyjazne przy pracy na odległość. 

Jeśli chcesz pokazać na blogu lub w grupie Aktywne Czytanie coś, na czym zarabiasz, nie pytaj mnie, proszę, czy ja się zgadzam reklamować to, promować i wspierać Twoją sprzedaż za darmo. Nie zgadzam się, bo tak jak Ty (i chyba każdy), oczekuję wynagrodzenia za swoją pracę zawodową.

Barter (jeszcze przez jakiś czas) wchodzi w grę tylko na IG @ksiazki_AktywneCzytanie >>

Mini-recenzja w grupie Aktywne Czytanie

Przedstawicie wydawnictwa/autor przygotowuje treść mini-recenzji z krótkim opisem książki i kilka (max. 6) zdjęć ze środka lub informację o rabacie wraz z grafiką na ten temat.

Post wstawia administrator grupy (Anna Jankowska), po uzgodnieniu terminu z wydawnictwem/autorem.

Taka recenzja jest podpięta w dziale „Ogłoszenia” w grupie przez 4 dni. W ten sposób nie ginie w natłoku komentarzy, jest widoczne dla każdego.

Koszt współpracy wynosi 1 grosz razy liczba uczestników w grupie Aktywne Czytanie, gdzie książka będzie promowana w dziale „ogłoszenia” przez 3 dni.

Sprawdź aktualną liczbę osób w grupie Aktywne Czytanie – książki dla dzieci >>

 

Komu ten rodzaj współpracy przyda się najbardziej?

  • Najlepiej sprawdza się, gdy dane wydawnictwo jest już znane na rynku (i w grupie), przedstawia swoje nowości wydawnicze, nie musi budować od początku marki w świadomości odbiorców.
  • Gdy wydawnictwo jest (choć trochę) znane, ale niekoniecznie ma przeznaczone spore fundusze na reklamę. 
PROMOCJA Recenzja opisowa – możliwa wysyłka do Polski

Opinia „okiem pedagoga” o książce + zdjecia, aktywny link do wydawnictwa lub Ceneo (do ustalenia).

Przykładowa recenzja opisowa: Śnieżna siostra >>

Koszt współpracy wynosi 1 grosz razy liczba uczestników w grupie Aktywne Czytanie, gdzie książka będzie promowana w dziale „ogłoszenia” przez 3 dni. W cenę wliczone jest pokazanie produktu na FB Tylko dla Mam, Instaramie, w  grupie Aktywne Czytanie na FB (w różnych odstępach czasowych).

Sprawdź aktualną liczbę osób w grupie Aktywne Czytanie – książki dla dzieci >>

*Od maja 2020 możliwa jest współpraca z wysyłką książek na adres w Polsce. 

Kiedy ten rodzaj współpracy sprawdza się najlepiej?

  • Gdy chcemy, by produkt na dłużej zagościł w sieci, będzie się pozycjonował na blogu i będzie polecany w grupie, jako link do recenzji przy konkretnych tematach.
  • Osobom, którym zależy na szerszym przedstawieniu walorów książki, nie tylko zdjęciu i krótkim opisie.
NOWOŚĆ! Promocja całoroczna

Oferta dla wydawców, którzy chcą położyć nacisk na promocję 1-3 tytułów przez dłuższy czas, zamiast ciągłego pościgu za nowościami. Nowości zazwyczaj są widoczne w mediach społecznościowych tydzień i znikają, choć nakłady nie są wyczerpane. 

  • 10 postów na temat jednej książki/serii/pakietu trzech różnych książek w ciągu 12 miesięcy od dnia premiery (zdjęcia, krótkie filmiki, rozdania, ciekawostki, mogą być akcje rabatowe związane z danym tytułem itd.).
  • Każdy post przypięty w ogłoszeniach przez 3 dni.
  • Recenzja opisowa książki na blogu Aktywne Czytanie (ze zdjęciami).
  • Dodanie książki/pakietu do większego zestawienia na blogu Aktywne Czytanie. Przykładowe zestawienie: TOP 30 książek dla dzieci w wieku 2-4 lata >>
  • Jeśli nakład danego tytułu skończy się szybciej niż w ciągu roku od premiery, można wykorzystać pozostałe posty na promocje kolejnej książki. 

Koszt współpracy wynosi 5 groszy razy liczba uczestników w grupie Aktywne Czytanie, gdzie książka będzie promowana w dziale „ogłoszenia” przez 3 dni. W cenę wliczone jest pokazanie produktu na Instagramie @ksiazki_aktywneczytanie (co najmniej 3 razy w ciągu 10-miesięcy).

Sprawdź aktualną liczbę osób w grupie Aktywne Czytanie – książki dla dzieci >>

Kiedy ten rodzaj współpracy sprawdza się najlepiej?

  • Gdy chcemy zapoznać szerszą publiczność z konkretnym tytułem/serią/pakietem i promować go dłużej niż jednorazowa reklama. 
  • Osobom, którym zależy na szerszym przedstawieniu szerszych walorów książki, nie tylko jednorazowym zdjęciu i krótkim opisie.
  • Wydawcom, którzy chcą poznać feedback ze strony czytelników, bo w ciągu roku książka na pewno dotrze do sporej rzeczy odbiorców. 

UWAGA! Liczba pakietów zaplanowany na dany rok współpracy jest ograniczona. 

Samodzielna promocja książki/księgarni w grupie

Samodzielna promocja książki/księgarni w grupie Aktywne Czytanie na FB

W związku z ogromnym zainteresowaniem promocją książek w grupie Aktywne Czytanie (zwłaszcza przez autorów wydających w self-publishingu, zbiórek na wydanie książki itp.), jest możliwość przygotowania reklamy samodzielnie. Taką możliwość mają również wydawnictwa i księgarnie online oraz autorzy, których książek nie zdecydowałam się pokazać u siebie na blogu, a chcą je przedstawić szerszej publiczności.

  • Autor/reklamodawca tworzy samodzielnie trzy różne posty, informujące o książce/produkcie/usłudze.
  • Każdy post powinien zawierać informację, że został uzgodniony z administratorem grupy.
  • Przed publikacją zatwierdzam mailowo treść postu oraz ustalamy dogodne terminy publikacji.
  • Za każdym razem powinny być to nieco inne posty np. raz krótka recenzja, za drugim razem informacja o rozdaniu książkowym (nie robi się rozdania bezpośrednio w grupie tylko np. na swoim fafpejdżu/Instagramie itd.) lub krótki film.
  • Posty powinny się ukazywać w kilkudniowych odstępach czasowych, jednak cała współpraca zamyka się w ciągu 30 dni od momentu ukazania się pierwszego postu z reklamą.

Każdy post reklamowy podpinam w sekcji „Ogłoszenia” w grupie na 72 godziny, co oznacza, że nie zginie w nawale informacji przepływających przez grupę, jest widoczny na górze strony.

Koszt współpracy wynosi 2 grosze razy liczba uczestników w grupie Aktywne Czytanie, gdzie książka będzie promowana w dziale „ogłoszenia” przez 3 dni.

Sprawdź aktualną liczbę osób w grupie Aktywne Czytanie – książki dla dzieci >>

UWAGA! W związku z kilkoma przykrymi sytuacjami, w tym wypadku fakturę za współpracę wystawiam przed ukazaniem się pierwszego postu reklamowego w grupie.

 

Komu ten rodzaj współpracy przyda się najbardziej?

  • Wszystkim, którzy chcą więcej niż jednorazowo przypomnieć o książce/sklepie np. w związku z planowaną przedsprzedażą.
  • Nowym i mniejszym wydawnictwom/autorom potrzebującym miejsca, w którym zaczną budować rozpoznawalną markę.
  • Wydawcom, którzy zaplanowali promocję rozłożoną w czasie lub chcą pokazać książkę na kilka sposobó np. filmik, zdjęcia, promocja rabatowa. 
Rabat w grupie Aktywne Czytanie

Wydawnictwo, autor, księgarnia mogą przygotować promocyjny kod rabatowy przygotowany specjalnie dla uczestników grupy Aktywne Czytanie np. z okazji premiery nowego tytułu, wyprzedaży końcówek nakładów itp.

W tym wypadku post zawiera informację o kodzie, czas trwania promocji oraz zdjęcie z książką/książkami. Może też zawierać krótką recenzję, co sprawi, że uczestnik grupy będą wiedzieli, o czym jest książka.

Post przypięty jest w dziale „Ogłoszenia” przez 3 dni, co sprawia, że jest widoczny dla każdego, nie ginie wśród innych postów, informuję o nim na Instagramie Ksiazki_AktywneCzytanie, będzie też dodany na blogu AktywneCzytanie.pl w poście z aktualnymi rabatami.

Koszt współpracy wynosi 2 grosze razy liczba uczestników w grupie Aktywne Czytanie.

Sprawdź aktualną liczbę osób w grupie Aktywne Czytanie – książki dla dzieci >>

 

Kiedy ten rodzaj współpracy sprawdza się najlepiej?

  • Gdy wydawca lub księgarnia on-line, chce w krótkim czasie zainteresować czytelników zakupem np. obniżając cenę na jedna wybraną książkę, kilka książek, serię itp. 
  • Wydawcom/autorom wchodzącym na rynek z nowym tytułem, przez zachęcenie do zakupu w konkretnym czasie. 
Rozdanie w grupie Aktywne Czytanie

Rozdanie książkowe odbywa się w ustalonym wcześniej terminie.

Zleceniodawca przygotowuje krótką informację o książkach (mini recenzja), jakie można zdobyć w rozdaniu i pytanie angażujące do udziału w zabawie. Dostarcza też na adres blog@aktywneczytanie.pl zdjęcia książek (max. 4).

Post z rozdaniem wstawia administrator grupy. Taki post zawiera informacje o tym, kto jest fundatorem.

Rozdanie podpięte jest w dziale „Ogłoszenia” w grupie na czas jego trwania. W ten sposób nie ginie w natłoku komentarzy.

Ilość nagród do indywidualnego ustalenia. Wysyłka po stronie wydawcy.

Rozdania w grupie trwają nie dłużej niż 4 dni.

Koszt współpracy wynosi 1 grosz razy liczba uczestników w grupie Aktywne Czytanie, gdzie książka będzie promowana w dziale „ogłoszenia” przez 3 dni.

Sprawdź aktualną liczbę osób w grupie Aktywne Czytanie – książki dla dzieci >>

 

Kiedy ten rodzaj współpracy sprawdza się najlepiej?

  • Gdy produkt jest już trochę znany (dłużej na rynku), chcemy o nim przypomnieć, bo wiemy, że cieszy się dobrymi opiniami czytelników.
  • Po zakończeniu promocji np. przedsprzedaży czy akcji rabatowej, dla podtrzymania zainteresowania i zachęcenia do działania tych, którzy nie zdążyli/nie mogli kupić w promocji.
  • Gdy chcemy zwiększyć liczbę obserwatorów na FB, bo w warunkach rozdania można wpisać np. obserwację profilu na FB. 
Recenzja filmowa

Opinia „okiem pedagoga” o książce + recenzja filmowa + zdjecia oraz aktywny link do wydawnictwa lub Ceneo (do ustalenia).

Przykładowa recenzja filmowa: Ratujmy zwierzęta >>

Koszt współpracy wynosi 2 grosze razy liczba uczestników w grupie Aktywne Czytanie, gdzie książka będzie promowana w dziale „ogłoszenia” przez 3 dni. W cenę wliczona jest płatna promocja postu na FB lub IG oraz pokazanie produktu na FB Tylko dla Mam, Instaramie, w  grupie Aktywne Czytanie na FB (w różnych odstępach czasowych).

Zamawiający otrzymuje zgodę na wykorzystanie nagrania w celach promocyjnych.

Sprawdź aktualną liczbę osób w grupie Aktywne Czytanie – książki dla dzieci >>

Kiedy ten rodzaj współpracy sprawdza się najlepiej?

  • Gdy książka, którą chcemy pokazać ma: duży format, piękne ilustracje, ciekawy układ np. okienka, rozkładówki, przesuwanki itd. 
  • Gdy treść książki nie jest oczywista, warto o niej opowiedzieć nieco więcej i wyjaśnić, komu może się podobać i dlaczego.
  • Gdy temat dotyczy problemów życiowych, wychowawczych, bo wtedy opowiadam o niej również pod kątem pedagogicznym. 
Live w grupie Aktywne Czytanie na FB

Live w grupie Aktywne Czytanie na FB.

Podczas takiego spotkania pokazuję książki jednego wydawnictwa i opowiadam o nich. Max. 5 książek podczas jednego wejścia.

Koszt współpracy wynosi 3 grosze razy liczba uczestników w grupie Aktywne Czytanie, gdzie zapisany film będzie promowany w dziale „ogłoszenia” przez 3 dni. W cenę wliczone jest pokazanie produktu na FB Tylko dla Mam, Instaramie.

Film zostanie też opublikowany na YT i na blogu AktywneCzytanie.pl, wraz ze zdjęciami książek.

Jak wygląda taki live? Przykładowa współpraca: Książki wydawnictwa BIS >>

Sprawdź aktualną liczbę osób w grupie Aktywne Czytanie – książki dla dzieci >>

Kiedy ten rodzaj współpracy sprawdza się najlepiej?

  • Gdy chcemy pokazać jednorazowo większą ilość książek. 
  • Gdy komuś zależy na komentarzu pedagoga. 
  • Wejścia na żywo mają największe zasięgi i cieszą się największym zainteresowaniem uczestników grupy, robię je sporadycznie, tylko na wyjątkowe okazje. 
Zestawienie książek na blogu

 

To wpis na blogu AktywneCzytanie.pl, w którym pokazuję zdjęcia książek jednego wydawnictwa np. tematycznie lub w danej kategorii wiekowej.

Max. 10 książek w jednym zestawoeniu. 

Koszt współpracy wynosi 2 grosze razy liczba uczestników w grupie Aktywne Czytanie. Post z książkami będzie promowany w dziale „ogłoszenia” przez 3 dni. W cenę wliczone jest pokazanie go na FB Tylko dla Mam, Instagramie.

Przykładowa współpraca: 9 przygodowych książek, od których dzieci się nie oderwą >>

Sprawdź aktualną liczbę osób w grupie Aktywne Czytanie – książki dla dzieci >>

Kiedy ten rodzaj współpracy sprawdza się najlepiej?

  • Gdy chcemy pokazać jednorazowo większą ilość książek.
  • Gdy komuś zależy zebraniu w jednym miejscu wielu książek w danej kategorii. 
  • Jeśli chce promować wiele książek do wyboru, gdy ktoś w grupie Aktywne Czytanie pyta np. o polecenie czegoś dla danej kategorii wiekowej. 
  • Gdy zależy nam na pozycjonowaniu zestawienia w sieci, bo zostaje na blogu i widać je przy wpisywaniu w wyszukiwarkach internetowych. 
Patronat medialny

Obejmując produkt patronatem, zobowiązuję się do następujących działań:

  • Udostępnienie logo „Aktywne Czytanie” na okładkę.
  • Napisanie krótkiej notatki na okładkę produktu (jeśli jest taka potrzeba).
  • Informacja w mediach społecznościowych o zbliżającej się premierze produktu lub po prostu o produkcie.
  • Przygotowanie recenzji filmowej, zdjęć i obszernej recenzji produktu promowanej w mediach społecznościowych.
  • Udostępnienie filmu na YouTube >> do indywidualnych działań promocyjnych na czas nieokreślony.
  • Pokazywanie produktu na Ksiazki_AktywneCzytanie >>, z informacją o patronacie (min. 2 razy na zdjęciach i w relacjach, ale zazwyczaj jest takich relacji o wiele więcej).
  • Przygotowanie odcinka podcastu Aktywne Czytanie, na temat produktu i promocja w mediach społecznościowych.
  • Umieszczenie produktu w szerszym zestawieniu tematycznym np. książki na temat przyjaźni na blogu TylkoDlaMam.pl lub AktywneCzytanie.pl.
  • Polecenie książki w tematycznym artykule pedagogicznym na blogu TylkoDlaMam.pl
  • Mailing z informacją o produkcie w newsletterze >>
  • Polecanie produktu w grupie Aktywne Czytanie na FB (jeśli to książka dla dzieci).
  • Przygotowanie zdjęcia głównego w grupie Aktywne Czytanie, z informacją o produkcie i patronacie. Zdjęcie widoczne jest przez wybrany weekend w ustalonym terminie.
  • Dodanie tytułu do większego zestawienia tematycznego na blogu AktywneCzytanie.pl lub TylkoDlaMam.pl.
  • W cenę wliczona jest płatna promocja postu na FB lub IG.

Koszt współpracy wynosi 4 grosze razy liczba uczestników w grupie Aktywne Czytanie.

BARTER Instagram @ksiazki_AktywneCzytanie

Jeśli ktoś ma ochotę przesłać nowości, gry, puzzle, książki dla rodziców lub zestawy edukacyjne, chętnie pokażę (o ile to będzie wartościowe) na Instagramie. To moje „aktywne czytanie od kuchni”.

W tym wypadku nie ustalam żadnego terminu, opcji reklamy ani planu promocji. Pokazuję w zestawieniach z innymi książkami, różnymi tematami lub jako element uzupełniający artykuły pedagogiczne/zestawienia książek/zabawek. Część z tych opisów na IG znajdzie się też na blogach: Aktywne Czytanie lub Tylko dla Mam.

Przykładowe działania: 

Badanie rynku

Badanie rynku książek dla dzieci

Krótkie badanie rynku przeprowadzone w grupie Aktywne Czytanie na FB, np. ankieta/zapytanie ofertowe itp.

  • W tym wypadku jest to post moderowany, wstawiany przez administratora grupy (wielu osobom zależy na anonimowości podczas badania opinii).
  • Treść ankiety/ogłoszenia/informacji wcześniej ustalana jest między mną a zamawiającym.
  • Post z badaniem przypięty jest w dziale „ogłoszenia” w grupie przez 7 dni, co oznacza, że jest dla wszystkich wchodzących do grupy.
  • O takim badaniu informuję też na IG ksiazki_aktywneczytanie >>

Koszt współpracy wynosi 4 grosze razy liczba uczestników w grupie Aktywne Czytanie.

Sprawdź aktualną liczbę osób w grupie Aktywne Czytanie – książki dla dzieci >>

Forma rozliczenia

Mieszkam i prowadzę firmę w Anglii, w związku z tym za publikacje na blogu, jako firma zagraniczna, wystawiam faktury z odwrotnym obciążeniem VAT.

Szczegółowy opis tego rodzaju rozliczeń znajduje się na dole strony Współpraca. Jak działa odwrotne obciążenie VAT >>