Szkoła i ja to dobra propozycja wydawnictwa Nasza Księgarnia skierowana do dzieci w wieku 6-9 lat. „Budujemy poczucie własnej wartości” jest drugą książką w tej serii i już wiadomo, że nie ostatnią.

Poprzednia część nosi tytuł „Idziemy do pierwszej klasy” i dokładnie o tym jest.

Zaglądamy do obu! Zobacz też bloopersy na końcu recenzji filmowej. 🙂 

Iga i Filip zapraszają dzieci na wizytę w podstawówce.

Dużo rysunków i krótkie objaśnienia to dobry sposób na pokazanie przyszłym uczniom, na co się przygotować.

idziemy do pierwszej klasy recenzja ksiazki dla dzieci aktywne czytanie.jpg8idziemy do pierwszej klasy recenzja ksiazki dla dzieci aktywne czytanie.jpg8idziemy do pierwszej klasy recenzja ksiazki dla dzieci aktywne czytanie.jpg8idziemy do pierwszej klasy recenzja ksiazki dla dzieci aktywne czytanie.jpg8idziemy do pierwszej klasy recenzja ksiazki dla dzieci aktywne czytanie.jpg8

Budujemy poczucie własnej wartości

Druga książka idzie już krok dalej, bo rozmawiamy w niej o relacjach między dziećmi.

I w końcu są dziecięcy bohaterowie – Antek i Ala – którzy już od początku maja wysokie poczucie wartości, a nie zaczynają od dramy.

szkola-i-ja-budujemy-poczucie-wlasnej-wartosci-recenzja-ksiazki-dla-dzieci8szkola-i-ja-budujemy-poczucie-wlasnej-wartosci-recenzja-ksiazki-dla-dzieci8Skoro mają taką siłę, chętnie o niej opowiadają na konkretnych przykładach. Dzielą się z czytelnikami sposobami na to, jak dbać o siebie w szkole, czyli różnych komunikacyjnych sytuacjach.

Na każdej stronie pokazana jest jedna scena, a właściwie pokazana i omówiona. Na przykład wtedy. gdy Gabrysiowi zginął piórnik i cała klasa włączyła się w poszukiwania. Jednak nie stałoby się tak, gdyby nie uważność Antka.

Poczucie wartości uczniów

W tej części pojawia się kilka razy pani psycholożka np. kiedy Antek interweniuje, bo widzi, że starszaki zaczepiają jego kolegę na korytarzu. Albo wtedy, gdy jest lekcja o emocjach.

Nad uczniami czuwa też bardzo zaangażowana, cierpliwa i miła wychowawczyni. Widać, że dzieci nie są zdane w szkole wyłącznie na siebie i „muszą sobie jakoś poradzić”.

To właśnie ona wyjaśnia, że nie wszystko trzeba od razu umieć, nie we wszystkim być najlepszym, nie wszystkich w klasie lubić.

Wspiera Antka, gdy ten myli się odpowiadając przy tablicy. Zachęca dzieci do poznawania nowych rzeczy i pilnuje, by lubiły szkołę, ale przede wszystkim, by polubiły siebie.

W tej książce właśnie uczniowie lubią to, że są różni, że się wszystkiego dopiero uczą, że mają prawo popełniać błędy, ćwiczyć samodzielność.

Trzeba przyznać, że jest to niemal idealne środowisko i takiej szkoły życzę wszystkim maluchom.

Wspierające książki o szkole

Do tego jeszcze na końcu (podobnie jak w poprzedniej części) znajdziemy podsumowanie i słowa do dorosłych o tym, jak wspierać poczucie wartości dziecka.

To co, czytamy?

szkola-i-ja-budujemy-poczucie-wlasnej-wartosci-recenzja-ksiazki-dla-dzieci8szkola-i-ja-budujemy-poczucie-wlasnej-wartosci-recenzja-ksiazki-dla-dzieci8szkola-i-ja-budujemy-poczucie-wlasnej-wartosci-recenzja-ksiazki-dla-dzieci8szkola-i-ja-budujemy-poczucie-wlasnej-wartosci-recenzja-ksiazki-dla-dzieci8szkola-i-ja-budujemy-poczucie-wlasnej-wartosci-recenzja-ksiazki-dla-dzieci8

Szkoła i ja. Budujemy poczucie własnej wartości

Autorka Ewa Borowska
Ilustracje Adam Wójcicki
Wydawnictwo Nasza Księgarnia
Wiek czytelników: 6-9 lat.
Zdjęcia bez filtrów.

szkola-i-ja-budujemy-poczucie-wlasnej-wartosci-recenzja-ksiazki-dla-dzieci8

Swoją opinię o książce wyraziłam przy współpracy komercyjnej z wydawnictwem i mojej przemyślanej decyzji, że chcę się nią z Wami podzielić.

Dołącz do grupy Aktywne Czytanie – książki dla dzieci i młodzieży na FB

grupa aktywne czytanie ksiazki dla dzieci